Saturday, December 4, 2010

100 POST


S
yukur ke hadrat illahi tuhan sekalian alam. Yang memberikan kita kenikmatan dan rezeki supaya kita dapat meneruskan kesinambungan hidup didunia ini. Semoga dengan rasa syuker kita dapat menambahkan lagi keimanan dan ketaqwaan kepada Allah s.w.t.
Disini saya ingin mengucap syukur keatas blog ini dimana telah berjaya menhasilkan 100 post secara keizinan mahupun tiada keizinan. Saya sekali lagi menyeru agar marilah kita mengunakan ilmu yang di postkan dengan sebaik mungkin.bukan untuk merosakkan tapi untuk digunakan demi kebaikan dan kegunaan bersama.


Terjemahan Dalam Bahasa Malaysia
Tafsiran Ar-Rahman
Berkata pula seorang yang mempunyai ilmu pengetahuan dari Kitab Allah: "Aku akan membawakannya kepadamu dalam sekelip mata!" Setelah Nabi Sulaiman melihat singgahsana itu terletak di sisinya, berkatalah ia: "Ini ialah dari limpah kurnia Tuhanku, untuk mengujiku adakah aku bersyukur atau aku tidak mengenangkan nikmat pemberianNya. Dan (sebenarnya) sesiapa yang bersyukur maka faedah syukurnya itu hanyalah terpulang kepada dirinya sendiri, dan sesiapa yang tidak bersyukur (maka tidaklah menjadi hal kepada Allah), kerana sesungguhnya Tuhanku Maha Kaya, lagi Maha Pemurah".

Terjemahan Dalam Bahasa Inggeris
Tafsiran Abdullah Yusuf Ali
Said one who had knowledge of the Book: "I will bring it to thee within the twinkling of an eye!" Then when (Solomon) saw it placed firmly before him, he said: "This is by the Grace of my Lord!- to test me whether I am grateful or ungrateful! and if any is grateful, truly his gratitude is (a gain) for his own soul but if any is ungrateful, truly my Lord is Free of all Needs, Supreme in Honour !"

Juzuk : 19 Surah : AN-NAML No. Surah : 27 Ayat : 40

No comments: